Klachtenregeling

KLACHTENREGELING


Algemeen
Dit klachtenreglement geeft een mogelijkheid aan mensen die van de diensten van Legacy Gym gebruik maken of hebben gemaakt om hun eventuele klachten kenbaar te maken en waarborgt een behoorlijke afhandeling van die klachten. Het doel van het klachtreglement is het bieden van een mogelijkheid om te worden gehoord en het verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening. De klachtregeling is nadrukkelijk niet bedoeld voor de afhandeling van schadeclaims, aansprakelijkstellingen, teruggave van lidmaatschapsgelden of klachten over door Legacy Gym gegeven adviezen. 

Legacy Gym : de voor rekening en risico van de heer R. Bourgeois gedreven onderneming Legacy Gym, gevestigd te Papendrecht;
Klachtbehandelaar : de verantwoordelijke persoon voor het afhandelen van klachten binnen Legacy Gym;
Klacht : een uitlating van onvrede door of namens iemand die gebruik maakt of heeft gemaakt van de dienstverlening van Legacy Gym in het algemeen of inzake het handelen van één van de trainers van Legacy Gym in het bijzonder;
Klager : iemand die een Klacht indient bij Legacy Gym; 
Werkdag : iedere dag van de week met uitzondering van de zaterdag en de zondag alsmede de erkende, nationale feestdagen.

Artikel 1: Recht van de Klager
De klager kan zich bij het indienen en vervolgen van deze klachtenprocedure laten bijstaan.

Artikel 2: De klachtbehandelaar
De klacht wordt door Legacy Gym binnen 3 werkdagen na ontvangst voorgelegd aan de klachtbehandelaar.

Artikel 3: Bevestiging van de ontvangst
De klachtbehandelaar zal uiterlijk binnen 5 werkdagen nadat hij/zij de klacht heeft ontvangen, aan de klager schriftelijk, waaronder tevens per e-mail moet worden verstaan, bevestigen dat hij/zij de klacht heeft ontvangen. Daarbij wordt ook aangegeven wanneer een inhoudelijke reactie op de klacht tegemoet gezien kan worden. Wanneer de klacht niet in behandeling wordt genomen, wordt dit direct gemeld.

Artikel 4: Behandeling van de klacht
De klachtenfunctionaris stelt degene over wie is geklaagd in kennis van het indienen van de klacht en stelt de klager en degene over wie is geklaagd in de gelegenheid een toelichting te geven op de klacht. Als de klacht gegrond wordt verklaard, zal de klachtbehandelaar tevens de voorgestelde oplossing of maatregelen aan klager voorleggen. Van klager wordt verwacht dat hij/zij de klacht voldoende gemotiveerd onderbouwd. Ontbreekt een voldoende gemotiveerde onderbouwing, dan kan dit reden zijn de klacht af te wijzen.

Artikel 5: Geheimhouding en kosten
De klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd nemen bij de klachtbehandeling geheimhouding in acht. De klager is geen vergoeding verschuldigd voor de kosten van de behandeling van de klacht.
Share by: